Programare Pentru Copii

Programare Pentru Copii

Cursul de programare pentru copii din cadrul Young Academics este structurat astfel:

• grupa de vârstă: 6-10 ani
• un atelier săptămânal
• durata atelierului: 90 min.
•  laptop-uri, seturi educaționale și alte materiale didactice necesare
• plata se poate face anticipat pentru un modul
• datele atelierelor sunt comunicate de la prima întâlnire


Cursul de programare este conectat la interesele și valorile copiilor, subliniind detaliile tehnice asupra potențialului creativ.

Programarea creativă este despre creativitate și informatică.

Cursul sprijină dezvoltarea de conexiuni personale, prin atragerea către creativitate, imaginație și interese.

Programarea creativă este, de asemenea,  despre împuternicire. Mulți oameni tineri cu acces la calculatoare participă în calitate de consumatori, mai degrabă decât ca designeri sau creatori.

La cursul nostru de programare se pune accentul pe cunoștințele si practicile fundamentale de care copiii au nevoie pentru a crea tipuri de medii de calcul dinamice și interactive de care să se bucure în viața lor de zi cu zi.

Participarea la crearea de obiecte computaționale pregătește copiii pentru mai mult decât o carieră ca oameni de știință sau programatori. Aceasta sprijină dezvoltarea lor în gândirea computațională, astfel pot deveni persoane care vor prelua din conceptele de programare practici și perspective și le vor transpune în toate aspectele vieții lor, în mai multe discipline și contexte.

Folosind aceste concepte, ajutăm copiii să își formeze o gândire logică și să o folosească în crearea de programe și de jocuri. Astfel, în timp, vor ști să foloseasca gândirea computațională bine structurată în orice context, lucru care va duce la evoluția lor ca oameni care își pot asuma răspunderi și care pot lua decizii bune, bazate pe dovezi reale.

De asemenea, acest curs face introducerea către limbaje de programare clasice, astfel făcând trecerea mult mai ușoara pentru aceștia.

Programa cursului este gândită de Harvard Graduate School of Education si este adaptată pentru copii care nu au mai avut interacțiuni cu niciun fel de limbaj de programare. Aceasta a fost concepută cu ajutorul a zeci de cadre didactice și profesori universitari împreună cu elevii acestora. Platforma pe care se va lucra se numeste Scratch si este dezvoltată de MIT (Institutul de Tehnologie Massachusetts)

Din punct de vedere al echipamentelor folosite, copiii vor avea laptopuri individuale pe care vor lucra, toate activitățile vor fi susținute de profesor în paralel și afișate cu ajutorul unui videoproiector.

În plus, pentru activitățile pe calculator se vor primi ghiduri printate pentru a-i ajuta pe cursanți să descopere programarea în stilul propriu, fără a fi influențați de modul de gândire al altora.

În ceea ce privește activitățile care nu implică calculatorul (activitățile de introducere către lumea programării), acestea vor fi susținute cu ajutorul echipamentelor tehnologice sau a diverselor elemente de recuzită pentru a stimula creativitatea copiilor.

Leave a comment