Programare IT

Programare IT

• grupa de vârstă: 6-10 ani
• un atelier săptămânal
• durata atelierului: 90 min.
•  laptop-uri seturi, educaționale, și alte materiale didactice necesare;
• plata se poate face anticipat pentru un modul
• datele atelierelor sunt comunicate de la prima întâlnire.

Programarea creativă este despre creativitate și Informatica .

Domeniile legate de calcul au fost mult timp introduse tinerilor într-un mod scolastic  este conectat la interesele și valorile lor (subliniind detaliile tehnice asupra potențialului creativ). Programarea creativa sprijină dezvoltarea de conexiuni personale la programare, prin atragerea catre creativitate, imaginație și interese.

Programarea creativa este despre împuternicire. Mulți oameni tineri cu acces la calculatoare participa în calitate de consumatori, mai degrabă decât ca designeri sau creatori. Programarea creativa pune accentul pe cunoștințele si practicile fundamentale de care tinerii au nevoie pentru a crea tipuri de medii de calcul dinamice și interactive care sa se bucure în viața lor de zi cu zi.

Programarea creativa este despre programare. Participarea la crearea de obiecte computationale pregătește tinerii pentru mai mult decât o carieră ca oameni de știință sau programatori. Aceasta sprijină dezvoltarea tinerilor in gândirea computaționala – persoane care pot prelua din conceptele de programare, practici și perspective si sa le transpuna în toate aspectele vieții lor, in mai multe discipline și contexte.

Folosind aceste concepte, ajutam copiii sa isi formeze o gandire logica si sa o foloseasca in crearea de programe si de jocuri care sa foloseasca unul sau mai multe personaje create de ei. Astfel, in timp, vor sti sa foloseasca gandirea computationala in orice context, lucru care va duce la evolutia lor ca oameni care isi pot asuma raspunderi si care pot lua decizii bune, bazate pe dovezi reale. De asemenea, acest curs face introducerea catre limbaje de programare clasice, astfel facand trecerea mult mai usoara pentru acestia.

Programa cursului este gandita de Harvard Graduate School of Education si este adaptata pentru persoane care nu au mai avut interactiuni in trecut cu niciun fel de limbaj de programare. Aceasta a fost conceputa cu ajutorul a zeci de cadre didactice si profesori universitari impreuna cu elevii acestora. Platforma pe care se va lucra se numeste Scratch si este dezvoltata de MIT (Institutul de Tehnologie Massachusetts). 

Din punct de vedere al echipamentelor folosite, copiii vor avea laptopuri individuale pe care vor lucra, toate activitatile vor fi sustinute de profesor in paralel si afisate cu ajutorul unui videoproiector. In plus, pentru activitatile pe calculator se vor primi ghiduri printate pentru a-i ajuta pe cursanti sa descopere programarea in stilul propriu, fara a fi influentati de modul de gandire al altora. In ceea ce priveste activitatile care nu implica calculatorul (activitatile de introducere catre lumea programarii), acestea vor fi sustinute cu ajutorul echipamentelor tehnologice sau a diverselor elemente de recuzita pentru a stimula creativitatea copiilor.

Leave a comment